
A Global Analysis of the
Editorial Independence of
State Media and an
Introduction of a New State
Media Typology

The
State of
State
Media

Authors: Marius Dragomir
 Astrid Söderström

September 2021



About the Authors
Marius Dragomir is the Director of CMDS, and Senior Manager at CEU Democracy
Institute. He previously worked for the Open Society Foundations (OSF) for over a
decade: he has managed the research and policy portfolio of the Program on
Independent Journalism (PIJ), formerly the Network Media Program (NMP), in
London. He has also been one of the main editors for PIJ’s flagship research and
advocacy project, Mapping Digital Media, which became the largest policy
research project ever. He was the main writer and editor of OSF’s Television
Across Europe, a comparative study of broadcast policies in 20 European
countries. He has been advising international organizations including Council of
Europe where he serves as a member of the Committee of Experts on Media
Environment and Reform, and UNESCO, where he has been sitting on the advisory
board of the World Trends in Media Freedom Project. 

The Center for Media, Data and Society (CMDS) is a research center for the study
of media, communication, and information policy and its impact on society and
practice. Founded in 2004 as the Center for Media and Communication Studies,
CMDS is part of Central European University's (CEU) Democracy Institute and
serves as a focal point for an international network of acclaimed scholars,
research institutions and activists.

Astrid Söderström is an intern at CMDS and a Political Science and Journalism
student at McDaniel College Budapest with an active interest in writing and media.
Prior to McDaniel, she worked as an administrative assistant and studied online in
an open university in Helsinki. Originally from Finland, Astrid moved to Budapest in
2017 to represent Hungary in her sport, Synchronized Skating.

About CMDS

Clara-Luz Alvarez
Floriana Fossato
Ellen Hume
Monroe Price
Anya Schiffrin
Stefaan G. Verhulst

Hungary, 1051 Budapest, Nador u. 9.
Tel: +36 1 327 3000 / 2609

Fax: +36 1 235 6168
E-mail: cmds@ceu.edu

CMDS ADVISORY BOARD



Table of Contents

State Media: Why Are They Important and Why Is It

Important to Study Them?

Introducing A New Tool to Study State Media

Key Findings

4

6

15

18

18

22

26

29

33

36

39

41

43

Regional trends

Europe

Eurasia

Sub-Saharan Africa

MENA

Asia

Latin America and the Caribbean

State Media: Where To Next?

Methodology

Annex. A Global List of State Media

The charts and maps were created with Datawrapper and Infogram.



Governments have historically played a major role in the media, financing,
managing or regulating media outlets. With radio and television broadcasting
rising to prominence in the 20th century, the role of the government in the
media further increased. 

Broadcasters need frequencies to operate. The radio spectrum, the cluster of
frequencies used for various types of communication, is owned by
governments, which distribute those frequencies based on a set of rules and
regulations established by state bodies.

In the process, governments all over the world retain part of the frequencies for
radio and television outlets administered by the state. In some countries, those
outlets are funded or owned by the government but are ensured editorial
autonomy. In other countries, the government maintains a strong foothold in
those media, using them as propaganda outlets.
On the other hand, governments also own print media (including their online
operations) in a number of countries as part of the official public communication
strategy. In some authoritarian states such as China or Vietnam, the press is
owned and to a large extent funded by the government to act as propaganda
channels for the government. In the countries in Central and Eastern Europe
that were run by communist regimes until 1990, most of the print media
companies have since been privatized. In some African nations, governments
own print media enterprises, but as state resources have been dwindling in
recent years, they have pushed them to generate more commercial funding.

4| The State of State Media 

State
Media:
Why Are They Important

 and Why IsIt Important
to Study Them?



Debates about the role of the government in the media have intensified at
various times in the modern history of broadcasting. Promoters of the ideal of
public service in the media usually extol the values of public service media
encapsulated in the Reithian concept[1] of public broadcasting envisioned as a
tool of educating the masses. This concept was the base on which the British
Broadcasting Corporation (BBC) was built a century or so ago. Some debates
have focused on the mission and impact of government-run international media
operations such as the BBC, American Congress-funded Voice of America and
Radio Free Europe, France24, Al Jazeera, the Chinese government media or
Russian government-funded RT. They all have been stepping up efforts and
boosted their investments in recent years in their move to influence the global
agenda.

In the past three decades, numerous countries from regions as diverse as
Central and Eastern Europe, Africa, Middle East and North Africa or Asia, have
tried to transform their state media operations into independent public service
media. Few succeeded as governments have been unable to give up their
control over these outlets either because they did not want to lose a platform
where they can promote their policies and interests or because they tried to
build these media organizations on public media models imported from abroad
without taking into account the specificities of their local media environment.

In recent years, the debate about the role of the state media has seen new
tensions as many governments have revved up spending in the media and the
overall media environment has fundamentally changed, with new, more
powerful and versatile forms of communication being created and proliferated
at a rapid pace.

At the same time, the impact of state media on global and local audiences has
increased and diversified during the past decade or so. The participation of the
state in the media has taken new, more complex forms. In some countries, they
command vast audiences. In others they have access to an infrastructure that
allows them to reach people that no other media can reach. Many of them
enjoy privileges such as large state subsidies that no other media outlets have
access to. While government support for the media is not necessarily a bad
thing, the use of state resources to control the editorial agenda of media
outlets is.

5 | The State of State Media

[1] Sian Nicholas, “The Reithian legacy and contemporary public service ethos,” in Conboy, M., & Steel, J. (Eds.). (2015).
The Routledge Companion to British Media History (1st ed.). Routledge.



To understand the influence and impact of the state media, distinguishing
between the worst (state-controlled outlets) and the best (independent public
service media) is not sufficient. In fact, using this reductive dichotomy to judge
state media can be counterproductive because it fails to capture nuances
related to how state media perform editorially and how that performance is
influenced by different geographical contexts, or political and economic
situations in various periods of time. In other words, between the state-
controlled media model, consisting of media outfits built and used as
propaganda channels, and the independent public service media model,
consisting of media outlets created to operate independently and serve the
public interest, there are more variants that have to be studied in order to fathom
the impact that state media have on the media sector and on the society in
general.

This dilemma, how to ensure support for state media without hurting their
editorial autonomy, is the crux of the debate around the role that state media
should play in a society.
Studying the complexity of today’s state media requires sophisticated research
methods and tools as well as new categories able to capture the variety of
existing state media and offer an understanding of how the way they are
established and operated affects their editorial performance.

This paper has two goals. One is to introduce a new taxonomy for state media
that takes stock of the latest developments in the media and communication
field. The second is to present the latest trends in state media globally, with a
focus on how these operations are funded and managed, and how their
editorial autonomy is protected.

The paper draws on data and information on state media in 151 countries
collected over the course of the last four years as part of the Media Influence
Matrix project of the Center for Media, Data & Society (CMDS). It also uses
historical data collected by the paper’s main author, Marius Dragomir, through
older research projects including Television Across Europe and Mapping Digital
Media. (See Methodology)

Introducing A New Tool to Study State Media

6 | A New Tool to Study State Media



To identify these variants, we created the State Media Matrix, a typology of
state media that allows classification of state media according to three key
factors that affect the independence of the state media: funding,
ownership/governance, and editorial autonomy.

Funding influences to a large extent the performance of a state media outlet.
State media outlets usually rely on various forms of public funding, but some of
them also draw on commercial financing (i.e. advertising or sponsorship).

There are two categories of public funding that are most common in state
media. One is direct state support: these are either government subsidies
awarded to media upon approval by authorities, or state advertising, a form of
state financing where public cash is used to commission services from media
outlets (normally to buy ad space). The second is indirect state support: these
are revenues generated from various forms of taxation or contributions by the
public (i.e. levies on commercial media, taxes or license fees).

The first form of public funding creates a tight dependency between the
government and the media outlet. Experience also shows that the amount of
direct state support can help cement this dependency: the higher the share of
the state subsidies in the budget of a state media outlet is, the less
independent that outlet is.

The type of ownership and governance also plays a key role in how a state media
outlet performs editorially. Most state media are owned by the government via
government bodies (ministries, agencies, state institutions). In some cases, they
are controlled by state-owned companies. There are also cases of state media
that, in fact, do not have any form of actual ownership, being run as a part of a
state institution (for example, as a department in the ministry of communication).
In countries where the government tries to cut the ownership dependency
between the government and state media, various forms of public ownership
(foundations, trusts) have been introduced.

7 | A New Tool to Study State Media

As a result, the funding-related factor in our Matrix
(“predominantly state-funded”) defines a situation where
media outlets receive direct state support amounting to
at least 50% of their annual budget.



When it comes to the governing structures of the state media, the composition
of these governing bodies, including the mechanisms of appointment of their
members, plays a crucial role in how the editorial autonomy of those media is
protected (or not). The state bodies that own the media usually tend to have
control over their governing boards by retaining the right to appoint the
members of those bodies. The politicization of the process of appointment of
the state media governing structures is a powerful instrument of control of
those media’s editorial agenda. In contrast, in countries where the supervisory
bodies of the state media are appointed by a more diverse group of institutions
and people (state bodies with a more diverse participation of political actors,
civil society organizations, academia, professional organizations, individual
experts, etc.), the state control is less pronounced.

Finally, editorial control, a key determinant of state media independence, is
defined as the situation where the journalists of a state media outlet are not in a
position to make editorial decisions independently, a result of direct or indirect
control exerted by authorities or allied entities over the outlet’s editorial
decision-making process.
Of the three independence-related factors in the State Media Matrix, editorial
control is the most difficult to assess as it is influenced both by internal factors
(predominance of state funding or state control of ownership and governance
can directly affect the editorial autonomy of a media outlet) and external ones
(indirect pressures from government officials, companies associated with the
government, influential politicians, etc.).

Direct editorial control by the state is usually attested by official government
documents (statuses, laws, decrees, internal editorial rulebooks stating the

8 | A New Tool to Study State Media

In conclusion, the control of governing structures and
ownership factor in our Matrix is defined as the situation
where at least one of the two is true: the state media is
majority owned by a government body or the majority of
its governing body members are appointed by
government or government-controlled institutions mostly
on political grounds.



Using these three main factors, we identified seven state media models that
are characterized by various degrees of independence.
At the opposite ends of the spectrum we have the state-controlled media and
the independent public media models.

The former features the absolute form of state control in the media where
media outlets are entirely dependent on state funding, are managed by 

obligations of the state media to represent the government’s interests in their
programming). Indirect state control consists of pressures made by state
authorities or entities affiliated with them that allow them to influence the
editorial content of the media outlet.

Guarantees of editorial independence include: a). Internal editorial statutes or

legal documents specifically barring authorities
from interfering with the editorial content of the media outlet and rules ensuring
that these commitments are complied with;

b). Mechanisms of independent assessment or oversight of the editorial
content of a media outlet that validate its independence such as
ombudsperson, programming councils, complaints mechanisms.

It is important to stress that the mere existence of such statuses and oversight
mechanisms is not sufficient to ensure editorial autonomy. For editorial statutes
to work, for example, they must be accompanied by concrete mechanisms that
enable the management of the state media outlet to stave off any pressures.
For assessment or oversight bodies to function properly, they have to first be
independent and second have a certain level of power that allows them to
pressure the management of the media outlet to respect the editorial
independence of their journalists. If the members of such bodies are appointed,
for example, by authorities or the politicized governing bodies of the media
outlet, they are unlikely to fight for the organization’s editorial independence. At
the same time, if there are no obligations imposed on the management of the
state media to take into consideration the findings and recommendation of
these programming councils or experts, the existence of these oversight
mechanisms is simply pointless.

9 | A New Tool to Study State Media



government-appointed bodies or directly by state authorities, and follow an
editorial line imposed or approved by state authorities. In many cases, their
editorial coverage is sanctioned by censorship boards. This model is
widespread in the world, in countries such as China, several Southeast Asian
nations, numerous Middle Eastern states, most of Africa as well as a slew of
countries in Central and Eastern Europe and Latin America.

In contrast, the independent public media model is the ideal form of media
created with a mission to serve the public interest. Although it is designed
through legal acts adopted by authorities or plans endorsed by politically
elected bodies, the independent public media model is anchored in financial
and governance mechanisms that insulate these media, to the largest extent
possible, from government meddling and other pressures. Moreover, the
editorial autonomy of these media is often guaranteed by various codes and
regulations, or accountability and oversight instruments. This model is rare, on
the brink of extinction in many parts of the world. It can be found in several
Western European countries (UK, Switzerland, Germany, Austria, some Nordic
countries), and a few nations in Central and Eastern Europe and Asia.
In between the two “pure” extremes, we have five hybrid models. If we take
editorial independence as the differentiating factor, we can group the hybrids
into two categories:

independent media (those operating independently of the government when
it comes to their editorial agenda); and
captured media (those editorially controlled by the government).

In the hybrid independent media category, we have three classes of state
media. One, arguably the closest to the independent public model, is the
independent state-managed media model. These media outlets are majority
owned by the government, yet they are not reliant on state subsidies and enjoy
editorial autonomy.
This is a rare model, found mostly in Western Europe (Channel 4 in the UK, NRK
in Norway, DR in Denmark, France Televisions, Radio France and France Medias
Monde in France), Central and Eastern Europe (the news agencies CTK in
Czechia and TASR in Slovakia, and the public broadcasters RTVSLO in Slovenia
and RTSH in Albania) and elsewhere (Antara news agency in Indonesia, TVNZ 

10 | A New Tool to Study State Media



public broadcaster in New Zealand and Costa Rica’s public media SINART).
The independent state-managed model very much resembles the independent
public media model, its sole distinctive component being the state influence in
governance and ownership. The same can be said about the independent
state-funded model whose characteristics are the predominance of state
financing, lack of state influence in governing bodies and editorial autonomy.
Equally rare, this model can be found in some Latin American countries (the
university broadcasters in Costa Rica, Guatemala, Honduras, Mexico, and
Colombia), and Europe (Cyprus News Agency, the public broadcasters in
Estonia, ERR, and the Netherlands, NPO). Public broadcasters in Australia (ABC
and SBS), New Zealand (Maori Television), Canada (CBC) and Jamaica (PBC)
also fall in this category.
Finally, the independent state-funded and state-managed media model
characterizes outlets that are owned or governed by the state and
predominantly funded by the state but that preserve their editorial
independence. Although such a situation might look paradoxical (what
government funds and manages a media outlet without trying to control it?),
there are cases of outlets that embody this model. That happens either
because there are strong rules and regulations in place preventing the
government from interfering with the editorial agenda of the supported outlets
or simply because authorities take a more progressive approach to media and
understand the benefits of having editorially independent media.

Media in this category include Sidwaya publishing house and news agency in
Burkina Faso, the newspaper publisher SNPECI in Cote d’Ivoire, the public
broadcasters TBS in Taiwan, IPBC in Israel, Teleradio-Moldova in Moldova,
UA:PBC in Ukraine, LTV and LR in Latvia, most of the regional public
broadcasters in Spain, VRT, RTBF and BRF in Belgium, the public radio IMER in
Mexico and US Agency for Global Media (USAGM), the operator of a raft of
American-owned global broadcasters such as Radio Free Europe/Radio Liberty
and Voice of America.

In the hybrid captured media category, we have two classes of media outlets.
The captured public/state-managed media model is characterized by
government control over governing structures and/or ownership, and editorial 

11 | A New Tool to Study State Media



coverage. These media outlets are usually on the brink of becoming fully state-
controlled, which happens when the government is also intervening in the
funding model. When it comes to the performance of these media outlets and
the quality of their content, the difference between them and state-controlled
media is in most cases imperceptible.

This group includes:

Newspaper publishers that are managed by state bodies, but fund
themselves through commercial revenue including various newspaper
companies in Africa (such as Sociedade de Noticias in Mozambique,
Industrial Development Corporation (IDC) in Zambia, Zimpapers in
Zimbabwe, News Time Corporation in Ghana and the publisher of the
newspaper Le Soleil in Senegal) or elsewhere (such as Singapore Press
Holdings (SPH), Associated Newspapers of Ceylon in Sri Lanka, Jordan Press
Foundation, SRMG in Saudi Arabia or some Chinese newspapers operated
abroad);

Public service media whose editorial coverage is controlled by the
government in places as diverse as Pakistan (PTV), Sri Lanka (SLBC and
SLRC), Japan (NHK), United Arab Emirates (a slew of broadcasters), and
Europe (public media such as RTVS in Slovakia, HRT in Croatia, ERT in
Greece, RAI in Italy, and RTS in Serbia);

Media conglomerates that run both broadcast media outlets and print media
such as Medianova in Angola, Shanghai Media Group in China, Dubai Media
Incorporated (DMI) and various commercially funded Russian media groups
known to be close to the Russian government such as Gazprom Media or
National Media Group.

On the other hand, the captured private media model is characteristic for
media outlets that are editorially controlled by state authorities without any
direct form of state ownership or formal state-appointed governing bodies. This
model is illustrative of an important trend that has characterized the media
systems in an increasing number of countries over the past decade: media
capture, a phenomenon where people serving in state institutions, jointly with
directly or indirectly affiliated or controlled private businesses, in many cases
oligarchic structures, gain editorial control in a large number of privately held 

12 | A New Tool to Study State Media



media companies. This model has two variants: one where media outlets rely on
funding from the state coffers and a second one where media outlets do not
rely on such financing (although from time to time it’s believed that they receive
some financing from state authorities).
In some ways, the captured private media model is an outlier (especially the
non-funded, non-owned variant) as it lacks formal links with state institutions. It
is also the most difficult model to document as the editorial control of these
media outlets is achieved over lengthy periods of systematic pressures and via
numerous intermediaries (owners or groups of owners). For example, the
Hungarian government controls nearly 500 media outlets through a foundation
that is believed to have links with the Hungarian Prime Minister Viktor Orban.
Officially there is no state ownership in these media outlets and although many
of them receive money from the government in the form of state advertising,
formal links with state bodies are lacking. Yet, a spate of journalistic
investigations carried out during the past decade or so have unearthed ties
between the owners of these media outlets and the Hungarian government.[2]

It has to be stressed that the captured private media model should not be
confused with politicized or politically controlled media. Characterized by forms
of ownership controlled by political actors or groups, politicized or politically
controlled media outlets exist almost everywhere. To fit the captured private
media model as defined in this matrix, media outlets must have an element of
persistent, systemic control of the editorial coverage by entities (individuals or
institutions) that have a link with state authorities.

The captured private media model is usually found in countries with a tradition
of state interventionism in the media. They include Morocco, Cambodia,
Azerbaijan, Jordan, Qatar, Turkey or Serbia. In Europe, the cases of Hungary and
Poland, where right-wing governments have been taking over an increasing
number of privately owned media companies during the past five to ten years,
are the most representative of this model. Both countries also have state-
controlled media outlets (the failed public media broadcasters MTVA in
Hungary, and TVP and Polish Radio in Poland).
In some countries, the captured models (both public/state-managed and
private ones) can be a stepping stone to the state-controlled media model. In
Egypt, for example, three massive media conglomerates, the National Media 

13 | A New Tool to Study State Media

[2] Paula Kennedy, “The relentless march of the Hungarian government’s propaganda machine,” EJO, 20 May 2019,
available online at https://en.ejo.ch/media-politics/the-relentless-march-of-the-hungarian-governments-propaganda-
machine (accessed on 20 August 2021).

https://en.ejo.ch/media-politics/the-relentless-march-of-the-hungarian-governments-propaganda-machine
https://en.ejo.ch/media-politics/the-relentless-march-of-the-hungarian-governments-propaganda-machine
https://en.ejo.ch/media-politics/the-relentless-march-of-the-hungarian-governments-propaganda-machine


Authority (NMA), the National Press Authority (NPA) and the Egyptian Media
Group (EMG), have been created by the government to centralize most of the
country’s media under state control. Some of the media outlets included in
these structures, although editorially captured, were not owned by the
government. The creation of these companies essentially consolidated the
position of the Egyptian state in the media sector.

14 | A New Tool to Study State Media

State Media Matrix: A Typology of State Media

Source: Marius Dragomir, 2021



The government’s control in the state media has reached extremely high levels,
according to data gathered in our State Media Matrix. Nearly 80% of the 546
state-administered media companies in 151 countries covered by this report
lack editorial independence, analysis of the State Media Matrix data shows.
More than 80% of the 436 media outlets whose editorial agenda is controlled
by the government in various ways are media companies that fall into our state-
controlled media category comprising outlets predominantly funded, managed
and editorially controlled by the government.

Of the 110 state media that have editorial independence, only 18 qualify as
independent public service media. Most of them, a total of 11 outlets, are based
in Europe, and most of the independent public media in Europe, a total of seven,
are based in five Western European countries (Austria, Germany, Sweden,
Switzerland, UK). The rest of them are one in Southern Europe (Portugal) and
three in Central and Eastern Europe (Czechia and Lithuania). In contrast, there are
no independent public media outlets in Eurasia, Sub- Saharan Africa, Latin
America and MENA, a strong indicator of the widening gap between the quality
and reliability of news and information in the West and the poor output of high-
quality news output in the rest of the world.

On the other hand, state media in Europe are faced with numerous threats as
governments and political groups are stepping up efforts to gain more control
of the media.

First, although Europe has a high number of independent state media, many of
them are in the independent state-funded and state-managed category, which
is the most at risk from an editorial point of view. A total of 24 media outlets in
this category in Europe present the highest risk to lose their editorial
independence and slide into the state-controlled category.

15 | Key Findings

Key
Findings



16 | Key Findings

Second, Europe is faced with a high incidence of cases of captured media
outlets, 27 media outlets, a third of all such cases worldwide. A total of 19 of
them are media outlets with private ownership, mostly oligarchic structures that
have ties with state authorities, that follow an editorial line ostensibly
supportive of the government.

The vast majority of the European captured media are located in the Central
Eastern Europe and Turkey region, a sign of the declining media freedom in
Europe’s post-communist nations and in Turkey. They include countries such as
Croatia with a captured public service broadcaster, Hungary, Poland and Turkey
with a slew of captured privately owned media companies, and Serbia, with
both. It is also notable that the public media in Poland, Hungary and Turkey fall
in the state-controlled category, which shows the extreme degree of media
capture in these countries.[3]

The two other captured cases in Europe are in Greece and Italy, and they are
both public media players, which have been under the control of the
government since time immemorial.

Other parts of the world with a high incidence of media capture cases are Asia
and MENA region where the state media are in a much worse situation than in
Europe due to the much larger state control. In Asia and MENA, for example, the
state-controlled type of media outlet accounts for 74% and 63% of all their
state media, respectively, much higher than 20% in Europe.

[3For more about what media capture is and especially how it works in reality, see Marius Dragomir, “Media Capture in
Europe,” MDIF, May 2019, available at https://www.mdif.org/wp-content/uploads/2019/07/MDIF-Report-Media-
Capture-in-Europe.pdf (accessed on 15 August 2021).

https://www.mdif.org/wp-content/uploads/2019/07/MDIF-Report-Media-Capture-in-Europe.pdf
https://www.mdif.org/wp-content/uploads/2019/07/MDIF-Report-Media-Capture-in-Europe.pdf
https://www.mdif.org/wp-content/uploads/2019/07/MDIF-Report-Media-Capture-in-Europe.pdf


17 | Key Findings

SC: State-controlled media; CPS: Captured public/state-managed media; CPr: Captured private
media; ISFM: Independent state-funded and state-managed media; ISF: Independent state-
funded media; ISM: Independent state-managed media; IPM: Independent public media
*Including the Caribbean
**North America, Australia & New Zealand
Source: CMDS, 2021

SC: State-controlled media; CPS: Captured public/state-managed media; CPr: Captured private
media; ISFM: Independent state-funded and state-managed media; ISF: Independent state-
funded media; ISM: Independent state-managed media; IPM: Independent public media
*Including the Caribbean
**North America, Australia & New Zealand
Source: CMDS, 2021

Global overview of state media by typology and number of
media outlets

Global overview of state media by predominant typology as
share (%) of total



Europe is characterized by a high
incidence of independent state media,
by far the highest in the world.
Combined, the four models of
independent state media in our matrix
(independent public media,
independent state-managed,
independent state-funded and
independent state-funded and state-
managed media) account for some
54% of all state media in Europe.

Of all, the independent state-funded and state-managed media model is the
most spread in Europe. The European continent is also home to the most
developed public media systems in the world, with 11 independent public media
corporations.

Regional
Trends

18 | Europe

Europe



19 | Europe

Overview of State Media in Europe



20 | Europe

What is striking about Europe is a still-wide gap between west and east. More
than 40% of the independent state media in Europe and seven out of the 11
independent public media outlets are based in Western and Northern Europe (for
more about the regional classification, see Annex. Global list of state media).
Nonetheless, even the independent state media in the west are facing risks. In
Denmark, political parties, especially those on the right, have been attempting to
trim the budget of the public broadcaster DR, raising fears of political control. In
Austria, although the law prevents politicians from becoming members of the
Foundation Council, the highest governance body at the Austrian public
broadcaster ORF, the station has come under increased political attacks in
recent years [4] as right-wing parties in particular, critical of the ORF, have
repeatedly called for the license fee to be abolished, a move that is expected to
end the station’s independence.

In spite of such attacks, however, the state media in Western and Northern
Europe continue to command high levels of trust and produce high-quality
programming, often protecting their independence thanks to a vibrant civil
society that reacts against attempts by politicians and state authorities to
control the media.

In contrast, the state media in Central and Eastern Europe and Turkey continue
to act mostly as government mouthpieces, accounting for more than 85% of all
state-controlled and state-captured media in Europe. That is the result of more
than three decades of repeated failures to reform the state media in the region
after the collapse of communism in 1990. Less than a quarter of the 54 state
media in the region are independent. They include news agencies such as BTA
in Bulgaria, CTK in Czechia and STA in Slovenia. Only two countries feature the
independent public media model, namely Czechia (Czech Radio and Czech
Television) and Lithuania (LRT).

A very concerning trend in the region is the rise of the private capture model
where state authorities and political parties in power gain control over the
editorial agenda of numerous privately owned media outlets. Not only that all 19
media groups fitting this model are based in four countries in this region,
namely in Hungary, Poland, Serbia and Turkey, but some of these groups are
media conglomerates consisting of large portfolios of media outlets (including
broadcast and print media and internet portals), which have an enormous
market power. For example, KESMA in Hungary runs around 500 media outlets 

[4] Media Landscapes: Austria, available at https://medialandscapes.org/country/austria/policies/media-legislation
(accessed on 7 September 2021).

https://medialandscapes.org/country/austria/policies/media-legislation
https://medialandscapes.org/country/austria/policies/media-legislation
https://medialandscapes.org/country/austria/policies/media-legislation


21 | Europe

in all segments. Common for these four countries is also the control over the
national public media, MTVA in Hungary, TVP and Polskie Radio in Poland, RTS
and RTV in Serbia, and TRT in Turkey.

But in spite of the dire situation of the state media in Central and Eastern
Europe and Turkey region, there is still room for worse. Since 2019, for
example, the public broadcast group RTVSLO and the news agency STA in
Slovenia have been under attack as right-wing parties have tried to erode their
financial stability.

Finally, the Southern Europe region does not do much better than the Eastern
Bloc. With the exception of a few of independent news agencies (in Cyprus,
Greece and Portugal), a sole outlet fitting the independent public media model
(RTP in Portugal) and the network of regional television channels in Spain that
retain their editorial independence (in spite of a raft of other problems), the
state maintains its control over the state media in all these countries (CyBC and
BRTK in Cyprus, ERT in Greece, RAI in Italy, PBS in Malta and RTVE in Spain).



Regional
Trends

In the Eurasian region, consisting of
former Soviet Union countries, the
political and historical ties between
these nations are also visible in the
similarities of their media landscapes,
characterized by a prominent role of
state in media.

The state media operations in these
countries, many of which are traditional
media such as television and radio, are
numerous and reach a large audience. 
Their popularity makes them attractive for governments, which use them as
tools to propagate their agenda.

Some 95% of the 59 state media in the region are editorially controlled by the
government, an extremely high rate by any standard. Of those media, 80% fall
into the state-controlled media model, and the rest are captured media models
such as Channel One, Gazprom Media and National Media Group in Russia,
funded predominantly by ad revenue and fitting the captured public/state-
managed model, or a slew of media outlets from Azerbaijan including Azad
Azerbaijan, Lider TV or ARB Media Group, which fall in the captured private
media category.

Each of the 59 state media companies covered by the study in Eurasia runs a
variety of news outlets, including newspapers, television and radio stations, and 

Eurasia

22 | Eurasia



portals, an indication of the sheer scale of the government’s presence in the
region’s media. Moreover, the influence of the government media has been
spreading beyond the region primarily thanks to Russia, which has developed
over the past decade not only a powerful domestically-oriented state-controlled
media system, but also a sophisticated propaganda machinery catering to
foreign audiences.

In Russia, the state controls 13 media companies, most of them mouthpieces for
Kremlin, which influence other countries in the region due to their popular
rebroadcasting, for example Mir in Belarus and Kazakhstan, and Channel One in
Moldova. In addition to that, the influence of Russian media has recently extended
to Western countries where they function merely as tools to spread pro-Russian
propaganda, disinformation, and anti-Western narratives[5]. This has prompted
some countries to take action against Russian media. For example, Lithuania
banned the broadcasting of the All-Russia State Television and Radio
Broadcasting Company (VGTRK).[6] In recent years, however, identifying Russian
influence in the foreign media has become increasingly difficult as the Russian
government has been assiduously building a growing network of foreign-oriented
media operations, of which the government remains secretive. Many online
portals are hard to track and document, making it difficult for journalists and
experts to detect state control. As a result, the number of media outlets that
operate outside the Russian borders, affiliated in one way or another with the
Russian government, is believed to be much higher than what has been
documented so far.

23 | Eurasia

[5]Mark Scott, “Inside Russia’s state-media propaganda machine,” Politico, 28 September 2020, availabel online at
https://www.politico.eu/article/russia-propaganda-disinformation-rt/ (accessed on 11 August 2021).
[6]“Lithuania to ban Russian TV channel for 'warmongering',” DW, 8 April 2015, available online at
https://www.dw.com/en/lithuania-to-ban-russian-tv-channel-for-warmongering/a-18370852 (accessed on 11 August
2021).

https://www.politico.eu/article/russia-propaganda-disinformation-rt/
https://www.politico.eu/article/russia-propaganda-disinformation-rt/
https://www.dw.com/en/lithuania-to-ban-russian-tv-channel-for-warmongering/a-18370852
https://www.dw.com/en/lithuania-to-ban-russian-tv-channel-for-warmongering/a-18370852


Overview of State Media in Eurasia

24 | Eurasia



All of the countries in our Eurasia sample have very little, if any, safeguards to
enforce editorial independence. Countries in the region, including Azerbaijan,
Belarus, Russia, and all Central Asian nations covered by this study, have some of
the most restrictive and dangerous media environments in the world. Media
workers are facing harsh government control, risking fines and threats on a regular
basis if they don’t toe the line.[7] Most state media are run by those in power,
governed directly by the state or by state-run institutions. The rest are owned by
powerful businessmen and oligarchs who usually have ties with the ruling
politicians. For example, Novyny Holding, which is an example of the captured
private model (without state- management) is owned by a businessman who is
reportedly close to President Vladimir Putin.[8] All other captured private media in
the region operate out of Azerbaijan and are owned by the family or close allies of
the country’s president. The few examples of editorially independent state media
in the region are the Public Radio of Armenia, which, following the mass protests
in the country in 2018, has managed to gain more independence, the National
Public Broadcasting Company (UA:PBC) in Ukraine, which has experienced
improved editorial independence after the adoption of the Law on Public
Television and Radio in 2014, and Teleradio-Moldova, which enjoys protection
through the Audiovisual Services Code as well as an Ombudsman supervising its
editorial performance. To some extent, Teleradio-Moldova and UA:PBC have
enjoyed more editorial independence in recent years, arguably because they have
low audiences, which makes them less attractive for the government.

25 | Eurasia

[7]Carl Schrek, “Russian TV Deserters Divulge Details On Kremlin’s Ukraine ‘Propaganda’,” RFERL, 7 August 2015,
available online at https://www.rferl.org/a/russian-television-whistleblowers-kremlin-propaganda/27178109.html
(accessed on 11 August 2021).
[8] Liubomyra Remazhevska and Maksym Savchuk, “The Sweetheart Oil Deal Funding Ukraine’s Top Pro-Kremlin
Politician,” OCCRP, 25 March 2021, available online at https://www.occrp.org/en/investigations/the-sweetheart-oil-
deal-funding-ukraines-top-pro-kremlin-politician (accessed on 11 August 2021).

https://www.rferl.org/a/russian-television-whistleblowers-kremlin-propaganda/27178109.html
https://www.rferl.org/a/russian-television-whistleblowers-kremlin-propaganda/27178109.html
https://www.occrp.org/en/investigations/the-sweetheart-oil-deal-funding-ukraines-top-pro-kremlin-politician
https://www.occrp.org/en/investigations/the-sweetheart-oil-deal-funding-ukraines-top-pro-kremlin-politician
https://www.occrp.org/en/investigations/the-sweetheart-oil-deal-funding-ukraines-top-pro-kremlin-politician


Regional
Trends

26 | Sub-Saharan Africa

Sub-Saharan Africa is overwhelmingly
dominated by the state-controlled
media model, with some 97% of 107
state media outlets in Sub-Saharan
Africa (see Annex. Global list of state
media) being state-controlled or
captured public/state media, which is
by far the highest incidence of state
control in the world.

There are only three exceptions. One
is Sidwaya, a media company run by 
the government of Burkina Faso that consists of several print publications and
the Burkina Agency of Information (AIB), the country’s flagship news agency.
Although it relies on funding from the government and is subordinated to the
Ministry of Communication and Relations with Parliament, there are no formal
editorial rules forcing the media outlets run by Sidwaya to grant favorable
coverage to authorities. State authorities exert some influence in Sidwaya, yet
we could not identify in the past seven years any instances of editorial control
by the government. The other two exceptions are Société nouvelle de presse et
d’édition de Côte d’Ivoire (SNPECI), a state-owned publishing house in Côte
d’Ivoire whose main publication is Fraternité Matin, a widely read tabloid
newspaper that enjoys editorial freedom in spite of frequent pressures from
high officials, and Agence Ivoirienne de Presse (AIP), the official news agency in
Cote d’Ivoire, headquartered in Abidjan, which is predominantly funded by the
government and subordinated to the Ministry of Communications, yet remains
editorially autonomous.

Sub-Saharan Africa



Overview of State Media in Sub-Saharan Africa

27 | Sub-Saharan Africa



This considerable state control in the African media is the result of a long period
of failed experiments aimed at building vibrant public service media across the
continent, but also of the lack of financial sustainability on the African media
markets, which forced many publishers to accept the state intervention to stay
afloat.

Hendriek Bussiek, a media expert who authored a spate of reports on African
broadcasting, wrote: “Government control over national broadcasters is evident.
National broadcasters largely have their boards appointed by the government.
They are owned, supervised and maintained by the government and often run as
government departments, with employees having the status of civil servants.[9]
Africa also has one of the highest rates of state ownership in the print media.
Nearly a fifth of all media players canvassed by our research are print media
publishers in countries such as Burundi (Publications de Presse Burundaise,
PPB), Mozambique (Sociedade de Notícias), Tanzania (Tanzania Standard
Newspapers), Zanzibar (Zanzibar Newspaper Corporation, ZNC), Angola (Edições
Novembro E.P.) or Namibia (New Era), among many others.
Finally, news agencies across most of Africa remain heavily state-controlled. A
quarter of all state-controlled news media in Sub-Saharan Africa are
government-controlled.

28 | Sub-Saharan Africa

[9] Hendrik Bussiek, “The failed reform of public broadcasters in Africa,” DW Akademie, 29 April 2016, available online
at https://www.dw.com/en/the-failed-reform-of-public-broadcasters-in-africa/a-19223613 (accessed on 4 March 2021).

https://www.dw.com/en/the-failed-reform-of-public-broadcasters-in-africa/a-19223613
https://www.dw.com/en/the-failed-reform-of-public-broadcasters-in-africa/a-19223613


Regional
Trends

In the MENA area, consisting of 19
countries, most of the state media are
editorially controlled by authorities: 65
of the total 75 state media outlets, or
87% of them.

The few exceptions include Tunisia
and Israel where the state media enjoy
some more editorial freedom. In
Tunisia, the revolution in 2010-2011 led
to significant media reforms and
considerably more editorial freedom 
even for the state-owned Établissement de la télévision tunisienne (ETT),
previously known as a tool of government propaganda. In Israel, the two state
media companies, Israeli Public Broadcasting Corporation (IPBC) and Galatz,
although under constant political pressures, are both independent, according to
our matrix.

Middle East and North Africa
(MENA)

29 | Middle East and North Africa



Overview of State Media in MENA

30 | Middle East and North Africa



At the same time, the MENA region is still home to a few heavily state-controlled
media systems, including Libya and Egypt in the Northern African region and
Bahrain, Iraq, Kuwait, Lebanon, Oman, Yemen and the Palestine Territories in the
Middle East. In these countries, journalists are faced with numerous restrictions
including laws that enable jailing critical journalists for spreading fake news, the
most favorite pretext lately used by the governments in the region to lock up
journalists. Even in those countries with more independent state media, the
overall media landscape is becoming more and more polarized. For example,
the political crisis triggered by the resignation of the Tunisian prime minister in
July 2021 is likely to have a significant impact on the independence of the media.

One key factor that influences the media in the region is the lack of stability.
Even if they manage to protect their independence for a while, media companies
are constantly at risk of falling under government control. Particularly in the
region’s failed states (Yemen, Syria, Libya), state media are hardly able to
operate independently. In these countries, it is even difficult to properly identify
state media as numerous entities, including political factions and warlords,
declare themselves to be the highest state authorities.

Finally, the MENA region has also seen the rapid growth of a cluster of pan-
Arabic and global media players, many of which are funded or managed by
governments. Most of them were founded in the region’s wealthy emirates,
Qatar, Saudi Arabia and the UAE. At the same time, Egypt has been also
investing in the satellite television sector in its ambition to influence the region.
Although these media outlets often produce high-quality news reporting, they
remain in majority under the control of the authorities that fund them, rarely, if at
all, daring to criticize their country’s leadership.

32 | Middle East and North Africa



Regional
Trends

The government plays a
disproportionately high role in the state
media in Asia. Only 10% of a total of 127
state media institutions that were
canvassed by our research in Asia enjoy
editorial independence. In the case of
the rest, the government exerts
significant power, nearly three quarters
of all the state media in Asia fitting the
state-controlled media category in our
matrix.

Asia

33 | Asia



Overview of State Media in Asia

34 | Asia



Asia features some of the closest and most controlled media systems in the
world, with countries like China, North Korea, Laos, and Vietnam where the
government controls almost all the media outlets in operation.
At the same time, China has taken an outsized role in influencing the media
narratives elsewhere in various ways.

On the one hand, a number of Chinese state-owned media outlets have been
consistently boosting their content for foreign audiences in recent years, often
drawing the ire of various western governments unhappy about the spread of
Chinese propaganda on their own soil. The American government, for example,
has taken action in recent years against these media outlets, labeling them as
“foreign missions”, which requires them to report their personnel and real estate
properties to the State Department.[9]
On the other hand, China has increased efforts to extend its control over various
media outlets run in foreign countries in an attempt to either reach out to the
Chinese communities in the diaspora or influence the local narratives, or both.
The Chinese New Zealand Herald and Phoenix TV network are such examples.
At the same time, the decline of media freedom in Hong Kong is to a large extent
the result of the aggressive Hong Kong strategy of the Chinese government
aimed in recent years at controlling dissent by any means.

As in the case of Russia, the influence of the Chinese government in the media
abroad is believed by experts to be much wider than the cases identified thus
far. Through our research we have identified over 20 more media outlets in
various countries where the Chinese government is believed to have editorial
control. However, lacking sufficient evidence, we have not included these media
outlets in this project’s database. (See Methodology below)
On the more positive side, some isolated examples of independent state media
have been identified across the continent, including Radio Television Afghanistan
(RTA), Kuensel Corporation in Bhutan, Antara news agency in Indonesia and the
Thai Public Broadcasting Service (whose independence goes through ups and
downs depending on the level of pressure from authorities).
 
Finally, the two countries with by far the most independent state media in the
region are South Korea and Taiwan, homes to a raft of broadcasters and news
agencies that enjoy editorial freedom and less to no government interference. 

34 | Asia

[10] John Ruwitch, Michele Kelemen, “Trump Administration Labels 4 More Chinese News Outlets 'Foreign Missions',”
NPR, 22 June 2020, available online at https://www.npr.org/2020/06/22/881755421/trump-administration-labels-4-
more-chinese-news-outlets-foreign-missions (accessed on 11 July 2021).

https://www.npr.org/2020/06/22/881755421/trump-administration-labels-4-more-chinese-news-outlets-foreign-missions
https://www.npr.org/2020/06/22/881755421/trump-administration-labels-4-more-chinese-news-outlets-foreign-missions
https://www.npr.org/2020/06/22/881755421/trump-administration-labels-4-more-chinese-news-outlets-foreign-missions


Japan and Macao used to be on that list, yet government pressures in recent
years have had a negative impact on the editorial performance of the public
media in these two countries.

35 | Asia



Regional
Trends

The state control model is dominant
across Latin America and the
Caribbean, with almost three quarters
of the 64 state media companies
operating in the region falling in this
category. The nations with the highest
levels of state control in the region are
Cuba, Venezuela and Nicaragua where
the government exerts influence over
most of the media outlets operating in
the country.

Latin America and the Caribbean

36 | Latin-America & the Caribbean



Overview of State Media in Latin America

37 | Latin-America & the Caribbean



Compared to other parts of the world, the Latin America and the Caribbean
region has more independent state media entities, including PBC Jamaica, Canal
Once, IMER and Canal 22 in Mexico, SINART in Costa Rica, RTA in Argentina and
Televisión y Radio de la Universidad Nacional de Colombia.

Specific for Latin America is the presence of a university media sector
(consisting of broadcasters financed from the state budget but run
independently by universities such as UCR in Costa Rica, Universidad de San
Carlos de Guatemala, UTV in Honduras and TV Radio Unam in Mexico), and of an
indigenous population-focused media sector (where some of the outlets are
financed by the state such as Canal 5 TV Maya in Guatemala, Sistema de
Radiodifusoras Culturales Indígenas (SRCI) in Mexico and Sistema Nacional de
Radios de los Pueblos Originarios in Bolivia).

38 | Latin-America & the Caribbean



State Media:
Where To Next?

 

39 | Where to Next?

Thestate media in the world isfarfrom being healthy. Thenumber of
independent state media continued to shrink in the past decade as reforms to
transform these media into independent public media organizations have mostly
failed all over the globe. At the same time, in their attempts to keep up with the
latest trends in the media field, governments stepped up efforts to build stronger
and more influential media organizations whose main purpose is to promote and
propagate their views, interests and policies.

Although that has led to a massive growth of the state media as a sector, it did
not lead to more independence, improved quality of reporting or diversity of
content. On the contrary, it further spurred political polarization and encroached
upon the quality of news reporting.

As governments across the world are now engaged in a harsh information war
following an extremely turbulent period characterized by a series of profound
economic and health crises as well as a steep decline of democracy, the future
of state media looks bleaker than ever. Only in a couple of months in 2021, a
round of political developments such as the resignation of the Tunisian
government and the power takeover by the Taliban in Afghanistan are expected
to have a negative impact on the independence of the state media in these
countries.

At the same time, the continuous transformation of the media and communication
sphere triggered by the rapid tech advancement, which influences how people
consume and engage with the media, is forcing independent state media,
especially public service broadcasters, to adjust to the new realities. In many
cases, these changes, such as the adoption of new funding models or governing
structures, are likely to fundamentally alter the very concept of public service
media as it was understood in the broadcast era of the last century. The impact
of these transformations on the editorial independence of the public media
organizations will decisively shape their future.



This being said, it is precisely these threats to the independence of state media
and the shambolic state in which so many state media in the world are that should
prompt experts, journalists, civil society and progressive political forces to renew
efforts aimed at rebuilding the public service media into resilient organizations able
to protect themselves from government pressures. Without such a concerted
effort, the imbalance between a small group of developed countries whose
audiences have access to a rich, fact-based news and information diet and high-
quality content, and a vast array of nations whose people are fed with
propagandistic information is going to irremediably amplify.

40 | Where to Next?



Methodology
 

41 | Methodology

The methodologicalfoundation for thisstudy istheState Media Database that
was created by Marius Dragomir in 2004 and updated as follows:
a). Global update (2006, 2010, 2013, 2020-2021);
b). Latin America (2006, 2012);
c). European countries, North America, Australia and New Zealand (2005, 2009,
2012, 2013, 2015, 2017, 2020);
d). Sub-Saharan Africa (2014);
e). Asia (various regions including parts of Eurasia) in 2005, 2008, 2012, 2015,
2019;
f). MENA (2015, 2019).

The key criteria used in the creation and structure of the State Media Database
are threefold: a). funding; b). management and governance; c). editorial control.

The methods used to categorize the state media are the following:

a). Funding: the budget of state media and the source of funding
Sources:
Tier 1 sources: annual reports of state media, legal acts that establish the funding
model of state media
Tier 2 sources: media articles, NGO reports, academic reports
Tier 3 sources: interviews with media experts or sources in the media outlet,
information from investigative reports
b). Management and governance
Sources:
Tier 1 sources: annual reports of state media, legal acts that establish the
governance model of state media
Tier 2 sources: media articles, NGO reports, academic reports
Tier 3 sources: interviews with media experts or sources in the media outlet,
information from investigative reports

Step 1: Collection of data on



42 | Methodology

Using the data gathered in each country and the criteria described in this paper,
the media outlets have been categorized according to the models in the State
Media Matrix.

c). Editorial control
Sources:
Tier 1 sources: legal acts or statutes that establish the mission of the outlet as a
state propaganda unit, public statements by government officials establishing the
propaganda role of the outlet
Tier 2 sources: media articles, NGO reports, academic reports
Tier 3 sources: interviews with media experts or sources in the media outlet,
information from investigative reports, content analysis (in specific geographical
contexts)

This paper is based on our latest collection of data between March 2020 and
June 2021. It has used to a large extent the information gathered in the Media
Influence Matrix project that has been run by the Center for Media, Data &
Society (CMDS) since 2017, but also data collected through a network of 41
partners organizations and local experts.

The media is a very dynamic field, hence some media outlets can rapidly
“upgrade” or “downgrade” to another State Media Matrix model, changes that
cannot be captured in a paper of this kind. There is a chance that, at the time of
publication, some media outlets qualify for another State Media Matrix model
because of changes in their status or political developments at national level that
happened between the time of data collection and the drafting of the paper. Yet,
the overall trends captured in this paper are not significantly affected by such
incongruities.

Step 2: Data analysis

Research limitations



Annex.
A Global List of
State Media



State Media in Europe

44 | Europe



State Media in Europe

45 | Europe



State Media in Europe

46 | Europe



State Media in Europe

47 | Europe



State Media in Europe

18 | Europe



State Media in Europe

49 | Europe



State Media in Europe

50 | Europe



State Media in Europe

51 | Europe



State Media in Europe

52 | Europe



State Media in Eurasia

53 | Eurasia



State Media in Eurasia

54 | Eurasia



State Media in Eurasia

55 | Eurasia



State Media in Eurasia

56 | Eurasia



State Media in Eurasia

57 | Eurasia



State Media in Sub-Saharan Africa
 

58 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

59 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

60 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

61 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

62 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

13 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

64 | Sub-Saharan Africa



State Media in Sub-Saharan Africa
 

65 | The State of State Media



State Media in Sub-Saharan Africa
 

66 | The State of State Media



State Media in Sub-Saharan Africa
 

67 | The State of State Media



State Media in MENA
 

68 | MENA



State Media in MENA
 

69 | MENA



State Media in MENA
 

70 | MENA



71 | MENA

State Media in MENA
 



72 | MENA

State Media in MENA
 



73 | MENA

State Media in MENA
 



74 | MENA

State Media in MENA
 



State Media in Asia
 

75 | Asia



76 | Asia

State Media in Asia
 



77 | Asia

State Media in Asia
 



78 | Asia

State Media in Asia
 



79 | Asia

State Media in Asia
 



80 | Asia

State Media in Asia
 



81 | Asia

State Media in Asia
 



82 | Asia

State Media in Asia
 



83 | Asia

State Media in Asia
 



84 | Asia

State Media in Asia
 



State Media inLatin America
 

85 | Latin-America



State Media inLatin America
 

86 | Latin-America



State Media inLatin America
 

87 | Latin-America



State Media inLatin America
 

88 | Latin-America



State Media inLatin America
 

89 | Latin-America



State Media inLatin America
 

90 | Latin America



State Media inNorth America,
Australia andNew Zealand

91 | North America, Australia, New Zealand



State Media inNorth America,
Australia andNew Zealand

92 | North America, Australia, New Zealand



93 | World 

Global overview of state media by typology 



Attribution 3.0 Unported
(CC BY 3.0)

Tel: +36 1 327 3000 / 2609
Fax: +36 1 235 6168

E-mail: cmds@ceu.edu
cmds.ceu.edu

Postal address:
Center for Media, Data and Society

Central European University
Nador u. 9

1051 Budapest
Hungary

September 2021


